Güven Borça

Güven Borça

Marka Danışmanı

ahmet-akin

1962 Eskişehir doğumlu olan Güven Borça, ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra askerlik hizmetine kadar aile şirketi bünyesinde çalışarak patates cipsi üreten bir tesis kurdu ve işletti (1985-1986). Milli Savunma Bakanlığı’nda tamamlanan vatan görevinin akabinde 1987 yılında İpek Kağıt Karamürsel fabrikasında Ürün Geliştirme Mühendisi olarak işe başladı. 1989 yılı başında aynı şirketin pazarlama bölümüne geçen Güven Borça, Selpak, Solo ve Silen tuvalet kağıtlarından sorumlu olarak çalıştı, ayrıca Marathon markalı ev dışı kullanım ürünlerini pazara verdi.

Daha sonra transfer olduğu Başer-Colgate (sonradan Colgate-Palmolive) şirketinde 6 yıl süreyle Marka Müdürü, Grup Müdürü, Pazarlama Müdürü pozisyonlarında görev yaptı. ABC, Fab, Axion, Hacı Şakir, Palmolive, Colgate, Protex markalarını yönetti. Öte yandan Colgate-Palmolive’in global eğitimcileri arasına katıldı ve şirketin uluslararası eğitim programlarını bölge ülkelerinde yürüttü.

1991 yılında Marketing Türkiye dergisinde “marka” konulu ilk makalesi yayınlandı. Marka Yönetimi alanında Türkiye’nin ilk eğitim çalışmalarını yaptı. 1997 yılında on yıllık profesyonel yaşama veda ederek marka eğitimleri vermeye ve marka danışmanlığı yapmaya başladı. Türkiye’nin ilk marka danışmanlık şirketi olan Markam AŞ’nin kurucusu ve yöneticisidir.

İlk kitabı “Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? ” Haziran 2002’de çıkmış, toplam on bir baskı yapmıştır. Haftalık Para dergisinde “Reklamlardan Sonra” başlığıyla 2001-2003 yıllarında pazarlama konularında düzenli yazmış ve yazıları aynı adlı kitabında toplamıştır. Üçüncü kitabı “Pazarlama Reçeteleri”  2004 yazında, dördüncü kitabı “Başka Akmerkez Yok” 2007, beşinci kitabı “Marketing Recipes” ve altıncı kitabı “Marka ve Yönetimi” 2009 ve de son kitabı “İleri Dönüşüm Kutusu” 2010 yazında raflarda yerini almıştır. İstanbul’da yaşayan Güven Borça evli ve iki çocuk babasıdır.