Dersler

İstanbul Bilgi Üniversitesi Marka Okulu Dersleri

marka-okulu-dersler (1)

Öğretim Üyeleri : Haluk Sicimoğlu
ECTS: 6
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu ders, marka yönetimi sürecini teorik ve pratik yaklaşımlarla analiz ederek öğrencilerin konuyla ilgili bütünlüklü bir donanıma sahip olmasını hedeflemektedir. Günümüz pazarlama evreninde sürdürülebilir rekabet avantajı yaratmak için kilit önem taşıyan marka sermayesi oluşturma, marka stratejisi belirleme ve yönetme gibi konular ders kapsamında dönem boyunca tartışılacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Tüketici ve firma açısından markanın rolünü kavrayacak.
– Marka sermayesinin tüketici zihninde nasıl oluştuğunu tarif edecek.
– Tüketici odaklı marka sermayesinin kaynak ve etkilerini tartışacak.
– Marka yönetimi alanında teorik donanıma sahip olacak.
– Marka kimliği sistemini analiz edecek.
– Rekabetçi pazarlama evreninde marka konumlandırmasının rolünü kavrayacak.
– Psikolojik marka sermayesini ölçme metotlarını tanıyacak.
– Etkili marka stratejisi belirleme ve yönetme becerisine sahip olacak.

Öğretim Üyeleri : Nüzhet Algüneş
ECTS: 9
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Medya planlama ve satınalma yönetimi entegre pazarlama iletişiminin omurgasında yer alan konulardan biridir. Marka hedeflerinin derinlemesine analiz edilmesi ve bunun üzerine hedef/sonuç odaklı bir planın oluşturulması ve hayata geçirilmesinden oluşur. Bu planın uygulanmasında etkinlik ve verimlilik dengesinin sağlanabilmesi esastır.

Bu etkin ve verimli planın inşa edilebilmesi için, marka hedefleri, medya ortamının incelenmesi, rekabet, sektör araştırmalarının analizi ve kulanımı, hedef kitle dinamikleri ve bunlara bağlı stratejilerin geliştirilmesi konuları, dönem içinde detaylı bir şekilde ele alınacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Marka hedeflerini ölçebilir ve net iletişim hedeflerine dönüştürebilir.
– Hedef kitle içgörüleri, medya ortamı, güncel iletişim stratejilerini değerlendirebilir, bu temel üzerine oluşturulacak iletişim stratejilerini geliştirebilir ve hayata geçirebilir.
– Geleneksel ve çağdaş kanalların etkin kullanımıyla iletişim stratejileri geliştirebilir.
– Yıllık medya bütçesini oluşturabilir ve yönetir.
– Verimliliği maksimize edecek ve optimize edilmiş, ölçülebilir bir maliyet yapısını amaçlayan medya satın alma stratejileri oluşturabilir, kısa vadeli taktik hareketlerle maliyet yapısını yönetebilir.

Öğretim Üyeleri : Dr. Yener Girişken
ECTS: 7
Ön Koşul: MC 534
Ders Tanımı : Bu yüksek lisans dersi öğrencilerin insan beyni ve beynin satın alma, satma, öğrenme, bilinç ve dikkat gibi bilişsel süreçlerdeki etkileşimi hakkında temel bir görüş sağlamayı hedeflemektedir. Benzer bir amaç ise bu bilginin beyin-dostu ürünler kavramlar, tasarımlar, prototipler, formülasyonlar oluştururken nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesidir; daha etkili paketleme, fiyatlandırma, reklam ve marka oluşturma gibi konular başta olmak üzere. Akademik ve sektöre yönelik çalışmalardan çeşitli örnekler verilerek nöropazarlama alanındaki mevcut durumun daha iyi anlaşılması sağlanacak ve gelecek için daha sağlıklı bir görü oluşturulacaktır. Bu nedenle, bu ders öğrencilerin beyin bilimleri ve pazarlama kesişiminde kalan bu hızla gelişmekte olan alanı daha iyi kavramalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ders süresince Türkiye’nin nöropazarlama alanında lider konumunda bulunan ThinkNeuro’nun çalışmalarından somut örnekler sunulacaktır; öğrencilerin olguları daha net bir şekilde algılamaları sağlanacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Nöropazarlamadaki temel kavramları ve araştırma yöntemlerini detaylı bir şekilde bilir.
– Mevcut nöropazarlama uygulamalarına ve sonuç raporlarına eleştirel-sorgulayıcı bir şekilde yaklaşabilir.
– Bir araştırma sorusu çevresindeki tüketici davranış ve beyinsel aktivasyonlarını göz önünde bulundurarak kendi projesini fikir bazında geliştirir.
– Kendi nöropazarlama projesini fikir aşamasından uygulama aşamasına aktarabilir ve sektöre yarar sağlayacak noktaları bulabilir, ortaya koyabilir.
– Nöropazarlama konusunda ileri düzeyde tartışmalar gerçekleştirebilir.

Öğretim Üyeleri : Celil Oker
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu derste hikaye anlatımının işlevi ve teknikleri tarihsel bir perspektif içinde incelenecektir. Katılımcılar değişik çağ ve toplumlarda görülen evrensel hikaye anlatma yapılarıyla karşılaşacaktır. Yaratıcılık ve fikir bulma teknikleri hakkında yeni ve elle tutulur bir yaklaşımla karşılacaklardır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Daha iyi okurlar, seyirciler, dinleyiciler olacaklar.
– İyi ve kötü hikaye yapılarını teşhis edebileceklerdir.
– Öğrendikleri teknikleri ister marka ister insan hikayeleri yazmakta kullanabilecekler.
– Hikaye anlatmanın tekniklerine hakim olacaklar.
– Bir hikayeyi oluşturan öğeleri tespit edebilecekler.

Öğretim Üyeleri : Pelin Özkan
ECTS: 6
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu derste farklı sektörlerde CMO pozisyonunda çalışan seçkin profesyoneller vaka analizleri sunacaktır. CMO’lar yaşadıkları deneyimleri, hangi problemleri, hangi modeller, yaklaşımlar ve araçlarla çözdüklerini , en iyi uygulamalarını ve başarı hikayelerini paylaşacaklardır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– CMO’ların görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
– Üst-düzey pazarlama yöneticilerinin karşılaşabileceği tipik zorluklara aşinadır.
– Pazarlamanın temel prensiplerini gerçek pazarlama problemlerine uygulayabilir.
– Alanın güncel yönetim trendlerine aşinadır.
– Alanın güncel kampanya araçlarına aşinadır.

Öğretim Üyeleri : Doç. Dr. Emine Eser Gegez, Doç. Dr. Oylum Korkut Altuna
ECTS: 6
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu dersin temel amacı, öğrencileri pazarlama araştırması temel kavramları ve yöntemleri hakkında bilgilendirmek ve bu araçların gerçek hayatta iş dünyasındaki sorunlarını çözmek için nasıl uyguladıklarını anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilerin pazarlama araştırmasının teknik yönlerini (nitel ve nicel araştırma yöntemleri) ders anlatımı ve bireysel ödevler ile kavramalarını amaçlamaktadır. Derste ayrıca gerçek hayattan alınma olay çalışmaları da incelenecektir. Dönem boyunca öğrenciler gruplar halinde iş dünyasına ait sorun belirleyecek ve pazarlama araştırma yöntemlerini kullanarak bu soruna çözüm geliştireceklerdir.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Pazarlama ve marka yönetimi, iletişimi ile ilgili bir sorunu uygulanabilir bir araştırma sorusuna çevirebilecekler.
– Farklı araştırma yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini bilecekler ve her bir araştırma sorusu için doğru araştırma yöntemini seçebilecekler.
– Pazarlama bilgisinin hangi kaynaklardan ve hangi metotları kullanarak toplanabileceğini bilecekler.
– Gerekli örnek kitleyi tanımlayabilecek ve örnekleme sürecini yerine getirebilecekler.
– Niteliksel veya niceliksel araştırmaları planlayabilecek, soru formlarını hazırlayabilecek ve verileri kodlayabilecekler.

Öğretim Üyeleri : Doç. Dr. Emine Eser Gegez
ECTS: 18
Ön Koşul: MC 534
Ders Tanımı : Tezli patika öğrencileri için zorunlu olan seminer dersinin iki boyutu vardır: Birincisi, öğrencilerin yapılabilir ve anlamlı bir tez önerisi geliştirmelerine katkı yapar. Bu hedefe uygun olarak, seminer yöneticisi öğrencilere yapılmış/yayınlanmış kaliteli araştırma örnekleri sunacak, pazarlama iletişimi alanında uzmanlaşmış araştırmacıları / akademisyenleri derse davet edecek ve tez önerileri konusunda öğrencilere yardımcı olacaktır. İkincisi, seminer gerçek bir pazarlama iletişimi araştırması için uygun ortam işlevi görecektir.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Yapılabilir ve anlamlı bir tez önerisi geliştirir.
– Literatüre katkı yapan bir çalışmanın nitelikleri hakkında bilgi sahibidir.
– İlgi alanlarına ait akademik literatüre hakimdir.
– Literatür taraması yapabilir.
– Akademik yazım kurallarını bilir ve değerinin bilincindedir.

Öğretim Üyeleri : Doç. Dr. Gresi Sanje
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Ders, bir girişimin dinamiklerini ve süreçlerini ele alarak, öğrencilerin bireysel veya kurum içinde, girişimcilik kapasitelerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Dersin final projesi ise katılımcılarla bireysel olarak belirlenecek bir fon (tercihe göre özel, kamu veya uluslar arası) çağrısına proje yazmak şeklinde gerçekleşecektir.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Girişimcilik kavram ve süreçlerini bilir, vizyon geliştirebilir.
– Karlı bir girişim için model oluşturabilir.
– Start-up girişimlerin finansal sürecini tanımlar.
– Start-up girişimleri için yönetim planı oluşturabilir.
– Girişim için pazarlama ve iletişim planı oluşturabilir.
– Kurumsal vatandaşlık sorumluluklarını kavramıştır.
– Fon başvurusu için proje yazabilir.
– Start-up hazırlanabilir.
http://markaokulu.bilgi.edu.tr/wp-content/uploads/2016/05/KOSGEB.jpg
Girişimcilik dersimiz KOSGEB tarafından “Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi” olarak akreditasyon almıştır.

Öğretim Üyeleri : Zeynep Başaran
ECTS: 8
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Yaratıcı strateji oluşturmak iletişim alanında çalışan bir profesyonelin, iş hayatında karşılaşacağı en zevkli ve en zor işlerden biri. Dersin amacı, doğru bir strateji oluşturmak için gereken analitik yetkinlikle, stratejinin yaratıcı sayılabilmesi için gereken ilham vericilik ve ifade kabiliyeti üzerine odaklanmak ve bu yetkinlikleri katılımcılara kazandırmaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Etkili bir yaratıcı işin unsurlarını bilir.
– Strateji ve uygulama arasındaki ince çizgiyi idrak etmiştir.
– Bir pazarlama stratejisini bir iletişim stratejisine dönüştürebilir.
– Bir iletişim stratejisini yaratıcı bir stratejiye dönüştürebilir.
– Strateji kavramının temellerine hakimdir.

Öğretim Üyeleri : Doç. Dr. Emine Eser Gegez
ECTS: 6
Ön Koşul: MCOM 507
Ders Tanımı : Bu dersin temel amacı, pazarlama konusunda herhangi bir problemin belirlenmesi ve belirlenen bu problemin çözülmesi amacına yönelik bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve problemin çözümü ile ilgili gerekli önerilerde bulunulabilmesini sağlamaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Temel veri analizi tekniklerini bilecek ve doğru şekilde uygulayabilecekler.
– Bir araştırma projesini baştan sonra tasarlayabilecek ve yürütebilecekler.
– Araştırma sonuçlarını yorumlayabilecekler
– Bir araştırma raporu hazırlayabilecek ve sunabilecekler.
– Gerçek pazarlama problemlerine çözüm önerileri sunabilecekler.

Öğretim Üyeleri : Yrd.Doç.Dr. Barış Ursavaş
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu ders öğrencilere “tüketicilik” kavramıyla ilgili kuramsal bir tartışma sunmayı amaçlamaktadır. Sosyoloji literatürü ve tüketim kültürü teorisinden beslenen dersin amacı tüketim toplumunun doğuşu ve evriminin izini sürmek ve bu alanın önde gelen kuram ve kuramcılarını incelemektir. Tüketiciliğin birey, toplum ve doğa üzerindeki etkilerini irdelerken öğrenciler sadece tez çalışmaları için zengin araştırma soruları üretmekle kalmayıp günümüz tüketici toplumunda oynadıkları rolü de sorgulayacaklardır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Tüketim kültürü literatüründeki önemli kuramsal yaklaşımlarını karşılaştıracaklar.
– Tüketiciliğin sonuçlarını bireysel ve toplumsal düzeyde tartışacaklar.
– Tüketim toplumuna dair özgün bir eleştirel yorum geliştirecekler.
– Tüketicilik olgusunun farklı boyutlarına dair araştırma soruları üretecekler.
– Tüketiciliğe alternatif modelleri tartışacaklar.

Öğretim Üyeleri : Necati Özkan
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu ders öğrencileri “Strateji”nin derinliklerinde birincil elden tecrübelerle dolu bir yolculuğa çıkarıyor. Bu yolculukta iş ve marka dünyasının en temel bazı sorularına birlikte cevaplar arıyoruz :

Strateji nedir ve neden herkes için, her işletme, marka, ordu ve devlet için hayati önemdedir? Pazarlama dünyasında, özel hayatımızda, sivil toplumda, devlette, siyasette ve marka yönetiminde “strateji” dersine iyi çalışmış olanlar, nasıl “sürpriz” görünen başarılar elde edebiliyorlar? Marka yönetiminde rakiplerimizin baskın çabalarına; ekiplerimizin ve ortaklarımızın beklenmedik ihmal ve hatalarına rağmen doğru stratejiyle hedeflerimize nasıl ulaşabiliyoruz?

Dersi alan öğrenciler, marka yaratılması ve yönetilmesi sürecinde stratejik yaklaşımın teorik ve pratik taraflarını birlikte kavrayacak; işletme ihtiyaçlarına makro açıdan bakmayı öğrenecekler.

Dersin amacı şunlardır:

• Stratejinin hayatımızın her boyutunu nasıl derinlemesine etkilediğini göstermek; stratejiye karar vermeden yola çıkmanın ne ölümcül sonuçlar doğurabileceğinin, tarihten, dünyadan, ülkemizden ve farklı sektörlerdeki marka vakalarından örneklerle anlaşılmasını sağlamak.

• Stratejinin bileşenlerini; durum muhakemesi, rekabet analizi, çevre koşulları, taktik, teknik, zamanlama, mesaj vb. konulara nasıl karar verileceği ve nasıl yönetileceği hakkında yetkinlik kazandırmak.

• Günümüzün yüksek rekabet ortamının en önemli sorunları olan düşük kar marjı, müşteri sadakatsizliği ve potansiyel yeni ve hızlı rakiplere karşı kullanılabilecek savunma stratejileri konusunda ufuk açan örnekler üzerinden stratejiyi göstermek.

DERSİN ÇIKTILARI

Bu dersi tamamlayan öğrenciler:

• Stratejik düşüncenin hayatımızın her boyutuna nasıl sindiğini kavrayacak
• Stratejiyi şekillendiren rekabet güçlerini değerlendirmeyi anlayacak
• Çalıştıkları kurum / şirket / marka için stratejik vizyon oluşturabilecek
• Yüksek rekabetin olduğu kategorilerde hayatta kalabilmenin sırları hakkında bilgi sahibi olacak
• Yönettikleri marka için rekabetsiz alan imkanı olup olmadığını görme becerisine sahip olacak
• Çevre, zaman, hız, kapsam ve rekabet gibi faktörlerin marka ve iş sonuçları lehine nasıl kullanılabileceğini öğrenecekler.

Öğretim Üyeleri : Doç. Dr. Gresi Sanje
ECTS: 7
Ön Koşul: MC 534, MCOM 501, MCOM 511
Ders Tanımı : Marka Atölyesi dersi öğrencilerin gruplar halinde gerçek markaların gerçek problemlerine kapsamlı çözümler ürettikleri uygulamalı bir atölye dersidir. Derse bugüne kadar birçok yerel ve global marka vaka sağlamış ve üst düzey yöneticileri nezdinde katılım göstermişlerdir. Marka Atölyesi dersinin temelinde öğrencilerin programın geri kalanında edindikleri bilgi ve tecrübeleri harmanlayarak özgün işler üretmesi yatmaktadır. Bu nedenle öğrenciler sektörden gerçek markaların güncel sorun ve ihtiyaçlarına çözüm üretirken, proje gruplarının danışmanlığını da dersi daha önceki dönemlerde almış ve üstün başarı göstermiş olan öğrenciler yapmaktadır. Bu uygulama sayesinde derste üretilen deneyim ve öğretiler devreler arası aktarılmakta ve her dönem bir önceki dönemde edinilen tecrübenin üzerine inşa edilmektedir. Marka Atölyesi Danışman Kurulu üyelerini görüntülemek için tıklayınız.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Marka inşasına zemin teşkil edecek içgörü elde etme yöntemlerine hakimdir.
– İçgörüden marka kavramları geliştirebilir ve kritik olarak değerlendirebilir.
– Konumlandırma ve yeniden konumlandırma süreçlerini uygulayabilir.
– Marka geliştirilmesi konusunda dikey uzmanlık sahibidir.
– Bütünleşik pazarlama iletişimi yönetimi konusunda deneyim sahibidir.

Öğretim Üyesi: Emir Işık
ECTS : 8
Ders Tanımı: Bu ders iletişimin tüm aşamalarına uygulamalı bir giriş niteliğindedir. Amaç, pazarlama probleminden yaratıcı strateji oluşturulmasına ve bunu takip eden alternatif iletişim çözümlerinin yaratılmasına varan bir süreci yaşayarak ve üreterek öğrenmektir. Ders, Türkiye’deki güncel markalarla, projeler üzerinde ekip çalışması yoluyla, sürekli katılım ve sunum yoluyla ilerleyen bir süreçten oluşur.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– İletişime yol açacak yaratıcı stratejinin temel ilkelerini bilir.
– Yaratıcı çalışmanın hangi süreçlerden geçtiğini yaparak anlar.
– Yarattığını, sunum formatında etkili şekilde aktarabilir.
– Kritik alabilir ve kritiklerin yapılan işin geliştirilmesi yönünde faydasının farkındadır.
– Bir takım içerisinde çalışabilir ve reklamcılıkta takım oyununun değerini bilir.

Öğretim Üyeleri : Erdem Aksakal, Eren Koçyiğit
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu dersin amacı dijital çağa ait pazarlama pratikleri hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmektir. İnteraktif pazarlamaya ait en iyi örnekler incelenecektir. Temel pazarlama öğretilerinin hangilerinin dijital çağa ayak uydurabildiği ve hangilerinin gözden geçirilmesi gerektiği tartışmalara konu olacaktır. Derste ayrıca içinde geçmekte olduğumuz dijital devrimin ne kadarını anlayabildiğimiz ve ne kadar yol aldığımız üzerinde durulacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Dijital pazarlama terminolojisine hakimdir.
– Dijital araçların tüketici davranışını ve marka algısını etkileme alanındaki potansiyelinin farkındadır.
– Oturmuş işletmelerde dijital dönüşüm ve dijital pazarlamanın benimsenmesinin işletme başarısı üzerindeki potansiyel rolünü tanımlar.
– Güncel dijital pazarlama trendleri hakkında bilgi sahibidir.
– Yakın gelecekte yaşanması olası olan dijital gelişmeler hakkında ön görüsü yüksektir.

Öğretim Üyesi: Burak Destici
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı :

Bu derste şirketlerin iş stratejileri ile pazarlama stratejileri arasındaki bağı nasıl kurmaları gerektiği ve pazarlama bakış açısı ile rekabetçi iş stratejilerinin nasıl geliştirileceği incelenmektedir. Strateji belirlemede faydalı olacak bazı araçlar, yerli ve yabancı markalar üzerinden örnekler, vaka analizleri ve grup çalışmaları ile aktarılmaktadır. Yıl sonunda öğrencilerin pazarlamanın strateji belirlemedeki rolü ve önemine dair farkındalık ve deneyim kazanmış olmaları hedeflenmektedir.
Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Stratejinin tanımı ve önemi hakkında bilgi sahibi olacak.
– Büyük resim ile günlük hayatta alınan iş kararları arasındaki bağın nasıl kurulduğunu örnekler ile görecek.
– Pazarlama stratejisi doğrultusunda pazarlama planı kurgulayabilir.
– Rekabetçi stratejiler geliştirebilir.
– Stratejik pazarlama hakkında güncel uygulamaların farkında olacak.

Öğretim Üyesi : İhsan Özçıtak
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı :
Ders tamamen çevrimiçi işlenmektedir.
Bu ders katılımcılara insan davranışı ve karar alma süreçlerine evrimci perspektiften yaklaşma, kültürün, fikirlerin gelişmesini ve yayılmasını evrimci kriterlerle açıklama konularında temel bir görüş sağamayı hedeflemektedir.
Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– İnsan doğasını, davranışını evrimci bir perspektiften inceleyebilir.
– İnsanın satın alma kararlarının kökenindeki evrimsel izleri takip edebilir.
– Sanatsal ve estetik beğeninin evrimsel köklerinden haberdardır.
– Pazarlamaya evrimci perspektiften yaklaşabilir.
– Fikirlerin ve kültürün gelişimini evrimci perspektiften anlayabilir, bunu marka dünyasına taşıyabilir.

Öğretim Üyeleri : Bora Alçı
ECTS: 6
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu ders, marka yönetimi sürecini teorik ve pratik yaklaşımlarla analiz ederek öğrencilerin konuyla ilgili bütünlüklü bir donanıma sahip olmasını hedeflemektedir. Günümüz pazarlama evreninde sürdürülebilir rekabet avantajı yaratmak için kilit önem taşıyan marka sermayesi oluşturma, marka stratejisi belirleme ve yönetme gibi konular ders kapsamında dönem boyunca tartışılacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Tüketici ve firma açısından markanın rolünü kavrayacak.
– Marka sermayesinin tüketici zihninde nasıl oluştuğunu tarif edecek.
– Tüketici odaklı marka sermayesinin kaynak ve etkilerini tartışacak.
– Marka yönetimi alanında teorik donanıma sahip olacak.
– Marka kimliği sistemini analiz edecek.
– Rekabetçi pazarlama evreninde marka konumlandırmasının rolünü kavrayacak.
– Psikolojik marka sermayesini ölçme metotlarını tanıyacak.
– Etkili marka stratejisi belirleme ve yönetme becerisine sahip olacak.

Öğretim Üyeleri : Nüzhet Algüneş
ECTS: 9
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Medya planlama ve satınalma yönetimi entegre pazarlama iletişiminin omurgasında yer alan konulardan biridir. Marka hedeflerinin derinlemesine analiz edilmesi ve bunun üzerine hedef/sonuç odaklı bir planın oluşturulması ve hayata geçirilmesinden oluşur. Bu planın uygulanmasında etkinlik ve verimlilik dengesinin sağlanabilmesi esastır.

Bu etkin ve verimli planın inşa edilebilmesi için, marka hedefleri, medya ortamının incelenmesi, rekabet, sektör araştırmalarının analizi ve kulanımı, hedef kitle dinamikleri ve bunlara bağlı stratejilerin geliştirilmesi konuları, dönem içinde detaylı bir şekilde ele alınacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Marka hedeflerini ölçebilir ve net iletişim hedeflerine dönüştürebilir.
– Hedef kitle içgörüleri, medya ortamı, güncel iletişim stratejilerini değerlendirebilir, bu temel üzerine oluşturulacak iletişim stratejilerini geliştirebilir ve hayata geçirebilir.
– Geleneksel ve çağdaş kanalların etkin kullanımıyla iletişim stratejileri geliştirebilir.
– Yıllık medya bütçesini oluşturabilir ve yönetir.
– Verimliliği maksimize edecek ve optimize edilmiş, ölçülebilir bir maliyet yapısını amaçlayan medya satın alma stratejileri oluşturabilir, kısa vadeli taktik hareketlerle maliyet yapısını yönetebilir.

Öğretim Üyeleri : Özlem Bulut
ECTS: 7
Ön Koşul: MC 534
Ders Tanımı : Bu yüksek lisans dersi öğrencilerin insan beyni ve beynin satın alma, satma, öğrenme, bilinç ve dikkat gibi bilişsel süreçlerdeki etkileşimi hakkında temel bir görüş sağlamayı hedeflemektedir. Benzer bir amaç ise bu bilginin beyin-dostu ürünler kavramlar, tasarımlar, prototipler, formülasyonlar oluştururken nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesidir; daha etkili paketleme, fiyatlandırma, reklam ve marka oluşturma gibi konular başta olmak üzere. Akademik ve sektöre yönelik çalışmalardan çeşitli örnekler verilerek nöropazarlama alanındaki mevcut durumun daha iyi anlaşılması sağlanacak ve gelecek için daha sağlıklı bir görü oluşturulacaktır. Bu nedenle, bu ders öğrencilerin beyin bilimleri ve pazarlama kesişiminde kalan bu hızla gelişmekte olan alanı daha iyi kavramalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ders süresince Türkiye’nin nöropazarlama alanında lider konumunda bulunan ThinkNeuro’nun çalışmalarından somut örnekler sunulacaktır; öğrencilerin olguları daha net bir şekilde algılamaları sağlanacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Nöropazarlamadaki temel kavramları ve araştırma yöntemlerini detaylı bir şekilde bilir.
– Mevcut nöropazarlama uygulamalarına ve sonuç raporlarına eleştirel-sorgulayıcı bir şekilde yaklaşabilir.
– Bir araştırma sorusu çevresindeki tüketici davranış ve beyinsel aktivasyonlarını göz önünde bulundurarak kendi projesini fikir bazında geliştirir.
– Kendi nöropazarlama projesini fikir aşamasından uygulama aşamasına aktarabilir ve sektöre yarar sağlayacak noktaları bulabilir, ortaya koyabilir.
– Nöropazarlama konusunda ileri düzeyde tartışmalar gerçekleştirebilir.

Öğretim Üyeleri : Celil Oker
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu derste hikaye anlatımının işlevi ve teknikleri tarihsel bir perspektif içinde incelenecektir. Katılımcılar değişik çağ ve toplumlarda görülen evrensel hikaye anlatma yapılarıyla karşılaşacaktır. Yaratıcılık ve fikir bulma teknikleri hakkında yeni ve elle tutulur bir yaklaşımla karşılacaklardır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Daha iyi okurlar, seyirciler, dinleyiciler olacaklar.
– İyi ve kötü hikaye yapılarını teşhis edebileceklerdir.
– Öğrendikleri teknikleri ister marka ister insan hikayeleri yazmakta kullanabilecekler.
– Hikaye anlatmanın tekniklerine hakim olacaklar.
– Bir hikayeyi oluşturan öğeleri tespit edebilecekler.

Öğretim Üyeleri : Doç. Dr. Pınar Büyükbalcı
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Ders, bir girişimin dinamiklerini ve süreçlerini ele alarak, öğrencilerin bireysel veya kurum içinde, girişimcilik kapasitelerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Dersin final projesi ise katılımcılarla bireysel olarak belirlenecek bir fon (tercihe göre özel, kamu veya uluslar arası) çağrısına proje yazmak şeklinde gerçekleşecektir.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Girişimcilik kavram ve süreçlerini bilir, vizyon geliştirebilir.
– Karlı bir girişim için model oluşturabilir.
– Start-up girişimlerin finansal sürecini tanımlar.
– Start-up girişimleri için yönetim planı oluşturabilir.
– Girişim için pazarlama ve iletişim planı oluşturabilir.
– Kurumsal vatandaşlık sorumluluklarını kavramıştır.
– Fon başvurusu için proje yazabilir.
– Start-up hazırlanabilir.
http://markaokulu.bilgi.edu.tr/wp-content/uploads/2016/05/KOSGEB.jpg
Girişimcilik dersimiz KOSGEB tarafından “Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi” olarak akreditasyon almıştır.

Öğretim Üyesi:Yrd. Doç. Dr. Volkan Ekin
ECTS : 8
Ders Tanımı: Bu ders iletişimin tüm aşamalarına uygulamalı bir giriş niteliğindedir. Amaç, pazarlama probleminden yaratıcı strateji oluşturulmasına ve bunu takip eden alternatif iletişim çözümlerinin yaratılmasına varan bir süreci yaşayarak ve üreterek öğrenmektir. Ders, Türkiye’deki güncel markalarla, projeler üzerinde ekip çalışması yoluyla, sürekli katılım ve sunum yoluyla ilerleyen bir süreçten oluşur.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– İletişime yol açacak yaratıcı stratejinin temel ilkelerini bilir.
– Yaratıcı çalışmanın hangi süreçlerden geçtiğini yaparak anlar.
– Yarattığını, sunum formatında etkili şekilde aktarabilir.
– Kritik alabilir ve kritiklerin yapılan işin geliştirilmesi yönünde faydasının farkındadır.
– Bir takım içerisinde çalışabilir ve reklamcılıkta takım oyununun değerini bilir.

Öğretim Üyeleri : Nüzhet Algüneş
ECTS: 7
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu dersin amacı dijital çağa ait pazarlama pratikleri hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmektir. İnteraktif pazarlamaya ait en iyi örnekler incelenecektir. Temel pazarlama öğretilerinin hangilerinin dijital çağa ayak uydurabildiği ve hangilerinin gözden geçirilmesi gerektiği tartışmalara konu olacaktır. Derste ayrıca içinde geçmekte olduğumuz dijital devrimin ne kadarını anlayabildiğimiz ve ne kadar yol aldığımız üzerinde durulacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Dijital pazarlama terminolojisine hakimdir.
– Dijital araçların tüketici davranışını ve marka algısını etkileme alanındaki potansiyelinin farkındadır.
– Oturmuş işletmelerde dijital dönüşüm ve dijital pazarlamanın benimsenmesinin işletme başarısı üzerindeki potansiyel rolünü tanımlar.
– Güncel dijital pazarlama trendleri hakkında bilgi sahibidir.
– Yakın gelecekte yaşanması olası olan dijital gelişmeler hakkında ön görüsü yüksektir.

Öğretim Üyeleri : Celil Oker
ECTS: 8
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu derste, farklı yazı disiplinlerinden gelen alanında önemli isimler, ikişer haftalık derslerle yazı, şiir, senaryo, yaratıcılık, reklam yazarlığı gibi konularda deneyimlerini paylaşmakta ve sınıfça alıştırmalar yapılmaktadır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Yazım teknikleriyle ilgili genel ilke ve prensiplere hakim olmak.
– Yazım sürecinin tüm aşamalarıyla ilgili bilgi ve deneyim sahibi olmak.
– Disiplinlerarası farklılık ve benzerliklerin ayrımını yapabilmek.
– Sözcüklerle görselleştirme yapabilmek.
– Yazıya dair eleştirel bir perspektif kazanmak.

Öğretim Üyeleri : Ebru Çapa
ECTS: 8
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Mecranın bölünmesi ve iletişim kanalların çoğalması ile pazarlama dünyası hızlı bir değişim ve gelişim göstermektedir. Günümüzün dijital ekonomisiyle baş edebilmek, sürdürülebilir güçlü markalara sahip olmak, günümüz tüketicisiyle anlamlı ilişkiler yürütmek için bu rönesansa alışmamız gerekmektedir.

Bu derste sosyal medya, çok kanallı strateji, mobil pazarlama, arama pazarlaması, içerik yaratma, oyun platformları, viral ve dijital kampanyaların en iyileri gibi konuları inceleyerek dijital pazarlama ve marka stratejileri hakkında iç görü kazanacağız.

Bu ders değişen tüketici eğilimlerini anlamak ve dijital pazarlama stratejileri ve kampanyaları yaratmak için bir temel oluşturacaktır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Dünyadaki internet kullanımı ve genel trendleri, İnternet’in tüketim alışkanlıkları ve satın alma kararları üzerindeki etkisini anlayacak.
– Medya sektöründe, ajans ve reklamcılık sektöründeki inovatif gelişmeleri takip edebilecek.
– Dijital pazarlamanın olmazsa olmazı, sosyal medya, viral ve online reklam, arama motoru pazarlaması ve mobil reklamcılıkla ilgili temel bilgilere sahip olacak.
– Dijital pazarlama kampanya yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve yönetimi becerilerini kazanırken dijital platformlara hakim olacak.
– Online marka stratejileri ve taktikleri geliştirebilir ve dijitalin gücünden faydalanan entegre pazarlama iletişimi kampanyaları yönetebilir.
– Markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını oluşturabilecek.

Öğretim Üyeleri : Doç. Dr. Kerem Rızvanoğlu
ECTS: 8
Ön Koşul:
Ders Tanımı :
Özellikle sayısal ortamlar üzerinden yürütülen pazarlama iletişimi yönetimi süreçlerinde öne çıkan bir unsur olan kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik, ister bir web sitesi olsun, ister bir mobil site veya uygulama olsun herhangi bir dijital mecranın hedef kitle tarafından etkili, verimli ve memnuniyet sağlayacak şekilde kullanılabilmesi ve bu deneyimin bahsi geçen parametreler üzerinden ölçülebilmesidir.

Son dönemde yapılan araştırmalar, web sitelerinde kullanılabilirliği arttırmaya ve kullanıcı deneyimini desteklemeye yönelik iyileştirmelerin, mevcut trafiği arttırmaya yönelik çabalara kıyasla ROI bağlamında çok yüksek oranda bir dönüşüm sağladığını ortaya koymuştur. Bu anlamda özellikle dijital medya profesyonellerinin kullanılabilirlik paradigması ve bu bağlamda etkileşimli medya tasarımı hakkında bilgi sahibi olmaları, söz konusu süreçlerin etkili olarak yönetilmesi ve değerli katkılar sunması açısından önem taşımaktadır.

Bu bağlamda bu dersin amacı katılımcılara söz konusu kavramlar hakkında güçlü bir farkındalık sağlamak ve hem masaüstü hem de mobil ortamda sunulan etkileşimli arayüzlere yönelik uygulamalı olarak analiz bilgi ve becerisi kazandırmaktır. Buna ek olarak kullanıcı deneyimi merkezli ürün tasarım ve geliştirme süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenecek, seçilen bazı temel teknikleri de bizzat deneyimleyeceklerdir.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi ve etkileşim tasarımı etrafında gelişen kavramların önemi ve çok boyutlu etkileri konusunda temel bir bilgi ve farkındalık sahibidir.
– İster masaüstü, ister mobil olsun, farklı ortamlardaki arayüzleri kullanılabilirlik rehber kurallarına bağlı kalarak analiz edebilir ve değerlendirebilir.
– Tasarım ve geliştirme süreçlerinde diğer disiplinlerden gelen ekip üyeleriyle ortak bir dil kurmaları mümkün olabilecektir.
– Erişilebilirlik kavramına aşinadır ve önemini bilir.
– Kullanıcı deneyimi prensiplerini pazarlama iletişimi ve dijital ürün geliştirme bağlamında uygulayabilir.

Öğretim Üyeleri : Doç.Dr. Gresi Sanje, Akan Abdula, Kıvanç Bilgeman
ECTS: 6
Ön Koşul:
Ders Tanımı : İnsanın tüketim bağlamında karar verme mekanizmasını anlamak bu dersin temel amacıdır. Özellikle sosyal psikoloji ve kognitif bilim perspektifinden irrasyonel ve rasyonel davranışlarını açıklamak ve tahmin etmek için geliştirilmiş olan kuramların pazarlama uygulamalarına yansımaları derse konu edilecektir.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Tüketici davranışlarını yönlendiren etkenleri tanımlar ve tartışır.
– Bağlamsal, sosyal ve bireysel unsurları tüketici davranışlarını nasıl etkileyecekleri konusunda analiz edebilir.
– Değişen tüketim ve tüketici olguları hakkında tartışabilir.
– Tüketici davranışları literatürüne yön veren temel psikolojik ve sosyolojik teorilerle aşinadır.
– Teorik olarak güçlü tüketici odaklı stratejiler geliştirebilir.

Öğretim Üyeleri : Prof.Dr. Şebnem Burnaz, Serap Atakan
ECTS: 6
Ön Koşul:
Ders Tanımı : İnsanın tüketim bağlamında karar verme mekanizmasını anlamak bu dersin temel amacıdır. Özellikle sosyal psikoloji ve kognitif bilim perspektifinden irrasyonel ve rasyonel davranışlarını açıklamak ve tahmin etmek için geliştirilmiş olan kuramların pazarlama uygulamalarına yansımaları derse konu edilecektir.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Tüketici davranışlarını yönlendiren etkenleri tanımlar ve tartışır.
– Bağlamsal, sosyal ve bireysel unsurları tüketici davranışlarını nasıl etkileyecekleri konusunda analiz edebilir.
– Değişen tüketim ve tüketici olguları hakkında tartışabilir.
– Tüketici davranışları literatürüne yön veren temel psikolojik ve sosyolojik teorilerle aşinadır.
– Teorik olarak güçlü tüketici odaklı stratejiler geliştirebilir.

Öğretim Üyeleri : Celil Oker
ECTS: 8
Ön Koşul:
Ders Tanımı : Bu derste, farklı yazı disiplinlerinden gelen alanında önemli isimler, ikişer haftalık derslerle yazı, şiir, senaryo, yaratıcılık, reklam yazarlığı gibi konularda deneyimlerini paylaşmakta ve sınıfça alıştırmalar yapılmaktadır.

Bu dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki çıktılara ulaşması hedeflenmektedir;
– Yazım teknikleriyle ilgili genel ilke ve prensiplere hakim olmak.
– Yazım sürecinin tüm aşamalarıyla ilgili bilgi ve deneyim sahibi olmak.
– Disiplinlerarası farklılık ve benzerliklerin ayrımını yapabilmek.
– Sözcüklerle görselleştirme yapabilmek.
– Yazıya dair eleştirel bir perspektif kazanmak.

* Dersler ile ilgili detaylı bilgiye buradan erişebilirsiniz. 

* Hangi kampüste hangi derslerin açılacağı akademik dönem başlarında öğrencilerimize duyurulmaktadır.