Programın Yapısı

Program Tanımı

Marka Okulu, BİLGİ İletişim Fakültesi’ne bağlı Pazarlama İletişimi Yüksek Lisansı (MA) derecesi veren, sektörel, toplumsal ve uluslararası paydaşları ile güçlü bağlara sahip bir yüksek lisans programıdır.

Program ortağımız MediaCat sayesinde Marka Okulu öğrencileri sektörel uzmanlar ve dünya çapında meşhur danışman ve konuşmacılarla buluşmaktadır.

İki Kampüs İki Patika

Marka Okulu santralistanbul ve BİLGİ Kozyatağı Merkezi’nde konuşlanmış iki ayrı programa sahiptir. BİLGİ Kozyatağı Merkezi’nde yer alan programa kayıt olan öğrencilerimiz hafta arası akşamları BİLGİ Kozyatağı Merkezi’nde açılan derslere, hafta sonu ise santralistanbul’daki derslere girmektedirler. Bu programlara kayıtlı olan öğrenciler, iş ve hayat tempolarına uygun olacak şekilde her iki kampüsteki derslerden de kontenjan dahilinde seçim yapabilmektedirler. Ancak, BİLGİ Kozyatağı Merkezi programına kayıtlı öğrencilere ders seçimi esnasında BİLGİ Kozyatağı Merkezi’nde açılan derslerde kontenjan önceliği tanınmaktadır.

santralistanbul kampüsünde biri projeli diğeri tezli olmak üzere iki ayrı patika, BİLGİ Kozyatağı Merkezi’nde ise sadece projeli patika sunulmaktadır. Pazarlama iletişimi alanında profesyonel kariyer gelişimine odaklanan projeli patika Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans (MA) diploması, pazarlama iletişimi alanında akademik kariyer gelişimine odaklanan tezli patika ise Pazarlama İletişimi Tezli Yüksek Lisans (MA) diploması vermektedir.

Program Yapısı

Projeli patika katılımcılarının, mezuniyet için program dahilinde 3 tanesi zorunlu, 7 tanesi seçmeli toplam 10 ders ve bir projeyi başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Projeli program en az 2, azami 3 akademik dönemde tamamlanmaktadır. Tezli patika için ise 4 tanesi zorunlu, 3 tanesi seçmeli toplam 7 derse ek olarak bir seminer dersinin ve bir yüksek lisans tezinin başarıyla tamamlanması gerekmektedir.Tezli program en az 4, azami 6 akademik dönemde tamamlanmaktadır.

Marka Okulu bünyesinde katılımcıların pazarlama iletişiminin farklı alanlarında uzmanlaşmalarına olanak sağlayacak esnek ve zengin bir program yapısı sunuyoruz. Derslerimizde uygulamaya önem verilmektedir; bu nedenle derslerimizin birçoğunda grup halinde çalışma gerektiren projeler yapılmaktadır.

Seçmeli ders havuzunda hem programın kendi bünyesinde sunulan ve pazarlama iletişiminin farklı alanlarında uzmanlaşma sağlamayı amaçlayan dersler, hem de BİLGİ’nin farklı yüksek lisans bölümlerinden seçilmiş dersler bulunmaktadır. MBA, Görsel İletişim Tasarımı, Medya ve İletişim Sistemleri, Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim, Kültür Yönetimi ve Pazarlama yüksek lisans programlarının bazı dersleri bu kapsama girmektedir.

Dersler hafta içi 19:00- 21:30 arası, yalnızca Cumartesi günü 13:00 – 15:00 arasında yapılmaktadır.

Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı’nın eğitim dili Türkçe’dir. Ancak pazarlama iletişiminin teorik zeminini oluşturan akademik literatürün büyük bir kısmı ve uygulamaların dünyadaki dili İngilizce’dir. Bu nedenle okumaların ve kaynakların bir bölümü kaçınılmaz olarak İngilizce’dir. Seminer veren ve konuk olarak derslere katılan yabancı eğitmenlerimiz de İngilizce sunum yapmaktadır