Refik Çağlayan

DSC_01621981, İstanbul doğumlu olan Refik Çağlayan, Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi mezunu. Kadir Has Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğini tamamladıktan sonra, GSÜ Sosyal Bilimler Enstitüsünde Türkiye Üzerine Toplumsal Araştırmalar Yüksek Lisansına devam etti. Ailesi, işi ve köpeğinden arta kalan zamanda spor, gestalt psikolojisi, yoga, sürdürülebilirlik, permakültür ve yelkencilikle ilgileniyor.

 

 

 

  • Mobil sektörle ilk teması cep telefonlara minik&kırılmayan antenler üreterek gerçekleşti. (1996)
  • Aile işi olması sebebiyle uzun seneler, sahada son kullanıcıya GSM ürünleri & hizmetleri satmakla uğraştı.(1997-2007)
  • Turkcell, Katma Değerli Servisler bölümünde geçen (staj ve ardından da part-time çalıştığı) 2 yıldan başka bir kurumsal deneyimi olmadı.(2002-2004)
  • Ülkenin ilk bloglarından olan Mobilasyon adlı sitesinde mobil dünyaya dair araştırmalar yapıp, yayınladı (2004-2009)
  • GSM operatörlerinin mobil portallerine eğlenceli multimedya içerikler sağlayarak, girişimi için sermaye elde etti (2006)
  • Yeni ve özgün mobil ürünler tasarlamak amacıyla 4play’i kurdu (2007-..)

– 4play henüz ilk yılında, GSMA-Best Mobile Service ödülünü kazanan TonlaKazan servisini lanse etti. GSM operatörleri tarafından bir çok kez “En değerli İş Ortağı” ünvanıyla ödüllendirildi.

– 3 yıldır üst üste yer aldığı Deloitte Fast50 listesinde, 2015 yılında da Türkiye’nin en hızlı büyüyen 5. firması secildi.

-Global Mobil Pazarlama ekosisteminin en yüksek trafikli kampanya platformunun yaratıcısı ve işleticisi olan 4play, Mobile Marketing Association’ın Türkiye yapılanmasında Kurucu Üye olarak görev aldı (2010)

  • 4play’in haricinde mobil sektörde (farklı ortaklıklar ve odaklarla) faaliyet gösteren 3 farklı girişim daha kurdu.
  • Bugüne kadar sektörde 30’un üzerinde ürün ve servis geliştirip, hayata geçiren Çağlayan, iş hayatına “fayda odaklı ürünler ve sürdürülebilir girişimler” yaratma arzusuyla mobil alanda devam ediyor.

Hayali; eğitim ve girişim dünyasını dostlarıyla beraber bir vakıf çatısında birleştirmek. Vakfın faaliyetlerini ise enerjisini, gıdasını, iş gücünü, entelektüel ve finansal sermayesini kendi kendine üretebilen, şehrin dışında, doğayla içiçe bir eko-kampüste yaşatmak, bu kampüsleri dünyanın farklı yeşil bölgelerine yaymak, kampüs ekosistemini içeride birbiriyle, çıktılarını da küresel ekonomiye entegre etmek..